Citroen Ami 2020 Citroen Ami 2020

Citroen Ami 2020

от $8.600
Где купить?

Citroen Ami Cargo: Авто не для слабаків

Рассказать друзьям:

Напевно ви чули про крихітний французький електромобільчик Citroen Ami, бачили його огляди на YouTube, але ми в редакції «АвтоСвіту» пішли далі й взяли його на тижневий тест-драйв, щоб зрозуміти, як воно - їздити на цьому дивному транспортному засобі щоденно, та ще й спекотним літнім Києвом з його інтенсивним трафіком і швидкістю потоку, яка суттєво перевищує можливості Ami.

Наче з іншої реальності

Скажу відверто - нічого подібного в моєму професійному житті ще не було. В тому сенсі, що ніколи ще мені не було так весело й так важко одночасно. Це транспорт (саме «транспорт», адже це аж ніяк не автомобіль, а квадріцикл - для керування ним в Україні потрібна категорія B1) не для слабаків. Ви маєте бути готовим до цього як морально, так і фізично. Але давайте про все по черзі.

Тестова версія - Cargo, тобто така собі вантажівочка з одним лише місцем для водія, а все решта - багажник. В теорії це ідеальний транспорт для кур'єра, який доставляє по району або невеликому містечку піцу, суші чи якісь негабаритні вантажі. Саме так і треба сприймати цього малюка, щоб там не казали європейці про доступну мобільність для кожного тощо.

Якщо ви ще нічого не знаєте про технічні особливості Citroen Ami, то ось вам: рамна конструкція; пластикові кузовні панелі, причому спроєктовані так, що їх можна міняти місцями; двері, які відкриваються у протилежні боки (водійська - проти ходу); кватирки у вікнах; ємність для омивача прямо в салоні; ремінці замість дверних ручок. Це лише невеликий перелік незвичних рішень, які роблять крихітний Ami унікальним.

До речі, його довжина - 2,41 метра, ширина - 1,39 м, а висота - 1,52 м. Тобто проблем з пошуком місця для зупинки тут немає від слова взагалі. Навіть якщо перпендикулярно втиснутися між двома машинами, не сильно й випиратиме. Але про залізти на бордюр думати не варто - кліренс мінімальний, хоча колеса цілком дорослі 14-дюймові.

Важить Citroen Ami лише 471 кг завдяки майже повній відсутності… всього. Це той випадок, коли слово «комплектація» взагалі недоречно. Тут є лише кермо з дисплеєм бортового комп'ютера, педалі, сидіння, ремінь безпеки та вентилятор. Все! А, ну добре, є ще омивач лобового скла та USB-порт. Ніякого кондиціонера, центрального замка, аудіосистеми. Навіть дальнього світла немає, оскільки в цьому просто немає сенсу, коли максимальна швидкість становить 45 км/год.

До того ж вага погано впливає на споживання енергії та дальність ходу, а з цим в Ami й без того все дуже скромно - електромоторчик потужністю 8 к.с. та тягова батарея на 5,5 кВт-год. Але цього достатньо, щоб проїхати на одному заряді 75 км. І це абсолютно реальний пробіг. Можна навіть більше, якщо не їхати постійно на максимальній швидкості та з повним навантаженням (140 кг разом з водієм).

Коли ж акумулятор спорожніє, зарядити його можна буде лише від побутової розетки - ніякі зарядні станції не допоможуть. Шнур витягується з «ніші» над заднім правим колесом, наче у пилотяга. Його довжина - приблизно 2 метри. Цього вистачить, якщо розетка на вулиці. Якщо ж ні, треба возити з собою подовжувач. Зате повністю зарядити батарею можна за 3,5 години, що довше, ніж Ami фактично знаходиться у русі, але якщо порахувати вартість 1 кілометра пробігу, це багато що виправдовує. Навіть за новим побутовим тарифом 2,64 грн/кВт, вартість 1 км становитиме 20 копійок, тобто майже безплатно.

На жаль, ми поки не знаємо, скільки коштуватиме Citroen Ami Cargo в Україні. Плани офіційно продавати його в імпортера були і є, хоча конкретних строків поки не називають. Втім, у Франції, наприклад, орієнтовна ціна Ami становить 7000 євро.

Як це виглядає в житті

Все, з теоретичною частиною закінчили, тепер найцікавіше - власний досвід. І тут варто відзначити, що найбільш захопливою стане саме перша поїздка за кермом Citroen Ami. Але не стільки від того, що це новий досвід для вас досвід, скільки від тотальної уваги інших водіїв, пішоходів і навіть пасажирів громадського транспорту. Побачивши Ami, всі посміхаються, фотографують, фільмують. Ви теж посміхаєтесь у відповідь, і це такий позитив, що передати словами неможливо. Звісно, коли цих малюків на дорогах стане більше, коли люди до них звикнуть, таких емоцій вже не буде, але зараз вони просто вибухові.

Втім, вам дуже весело у перший день, на другий ви все ще посміхаєтесь, а потім приходить щоденна рутина й розуміння того, що бути водієм Citroen Ami у великому місті насправді не так вже і весело. Згадаємо, наприклад, про максимальну швидкість у 45 км/год (46 км/год, якщо їхати під гірку). Враховуючи сучасний ритм життя не те що великих, а й маленьких міст, це дуже мало. Фактично ви завжди їдете на цій максимальній швидкості. І якщо на якійсь затишній вулиці це ще більш-менш прийнятно, то на будь-якому проспекті чи Кільцевій дорозі (кияни зрозуміють) - справжній стрес. Тому що всі їдуть у два рази швидше за твою «максималку» і ти фактично всім заважаєш. При цьому смугою для громадського транспорту користуватися не можна, та й той громадський транспорт також їде швидше.

Але найскладніше, коли треба перебратися у крайній лівий ряд для повороту ліворуч або розвороту. Думаєш лише про те, щоб ніхто в тебе не влетів. Уважно дивишся в маленькі круглі «велосипедні» дзеркала, а вони, падлюки, позбивалися від тряски. І якщо ліве ти ще можеш якось поправити рукою через відкриту кватирку, то до правого під час руху просто не дотягнешся. Та й немає в тебе на це часу.

До речі, кватирки у вас завжди будуть відкриті, тому що без цього влітку знаходитися всередині Ami неможливо. Так, тут є кнопка з малюнком вентилятора, але ефекту від нього, як від безалкогольного пива - 0,0. Поки їдеш, вітерець якось гуляє по салону, тільки-но зупиняєшся у заторі - починаєш дуріти від спеки та насолоджуватися ароматами вихлопних газів, особливо дизельних автомобілів з вирізаними каталізаторами.

Ще бажано не забути вдягнути бейсболку, оскільки сонечко крізь панорамний дах світить яскраво, а козирків тут немає. Без панорами теж не обійтися, бо лобове скло знаходиться дуже далеко від водія, то ж навіть світлофор ви не побачите.

Що стосується зручності посадки та керованості Citroen Ami, можна сказати, що сидіти вам є на чому, кермо крутиться, колеса повертаються. Рульова колонка не регулюється в жодному з напрямків, сидіння - тільки поздовжньо. А педалі розташовані таким чином, що ви будете сидіти або з сильно зігнутими колінами, або з витягнутими руками. Саме ж сидіння нагадує такі, що встановлюються в громадському транспорті. Тобто сидіти можна, але не те щоб зручно.

Через те, що рульова рейка дуже «довга», кермо доводиться добряче крутити. Зате гальмами можна майже не користуватися - достатньо відпустити акселератор і стрімке зниження швидкості не змусить себе чекати. Звичайно, для остаточної зупинки Ami або для екстреного гальмування ліва педаль все ж потрібна. Як потрібно і стоянкове гальмо, адже трансмісія, яка керується кнопками на торці сидіння, не має режиму Parking - тільки Drive, Rear та Neutral. До речі, без затягнутого «ручника» ваш Ami заряджатися не буде.

Загалом враження таке - гудить, трясе, повільно, але їде, виконуючи свою головну функцію. Так, тут немає ані шумоізоляції, ані комфортної підвіски, ані приємних матеріалів оздоблення, зате можна розмістити сумки чи коробки, доставляючи їх з пункту А до пункту Б. Це точно безпечніше та зручніше, ніж на мопеді чи велосипеді, адже чотири колеса - краще, ніж два, є дах над головою і перевозити можна більше. Головне - використовувати Citroen Ami у відповідних умовах, рминаючи дороги з великою швидкістю руху. Тоді все буде ОК.

Висновок

Ніхто в здоровому глузді не купить в Україні Citroen Ami як транспорт для особистого повсякденного пересування. Коли ж йдеться про бізнес, де все вирішує економічна доцільність, вартість придбання Citroen Ami, невеликі витрати на його обслуговування, мізерна вартість 1 км пробігу та, звичайно, іміджева екологічність - все це вагомі аргументи на користь поповнення корпоративного автопарку саме цією моделлю навіть попри всі її недоліки.

Источник: «АвтоСвіт»